Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

10 Alimentos para el cerebro o “brainfood”

10 Alimentos para el cerebro o “brainfood”
26 feb

10 Alimentos para el cerebro o “brainfood”

Si bé no poden ajudar a millorar la teva capacitat intel·lectual, si ajuden a mantenir i afavorir les teves funcions cerebrals, retardant el deteriorament propi ocasionat per l’edat.

Nabius: els fruits vermells són una important font de polifenols que ajuden a combatre l’estrès oxidatiu. A més, el seu contingut de vitamina C disminueix els nivells de lípids i optimitza l’activitat neurològica.

Fruits secs: especialment les ametlles i les nous, són riques en omega 3 entre altres coses, element essencial per a la funció neuronal. Ajuden a desenvolupar la Memòria i afavorir l’aprenentatge a curt termini. A més, afavoreixen també la producció de serotonina, una substància relacionada amb el benestar, pel que té un lleuger efecte antidepressiu.

Peix: especialment el blau. El salmó, les sardines o la tonyina, tenen un alt contingut en omega 3. També són eficaços per retardar la progressió del deteriorament de les funcions cognitives i prevenir malalties com l’Alzheimer o el Parkinson.

Bròquil: aporta sulforafano, un antioxidant amb propietats neuroprotectores que ajuda a preservar la integritat de la barrera hematoencefàlica, o el que és el mateix, protegeix el cervell davant agressions lliures. També és bo per prevenir el càncer, protegir el cor, els ossos i fins i tot els ulls.

Alvocat: Aquesta fruita (o verdura) és rica en greixos monoinsaturats saludables i posseeix un alt contingut de vitamina E, disminuint la pressió arterial i la inflamació. Ajuda a prevenir malalties neurodegeneratives.

Xocolata: sempre negre o amb més d’un 70% de contingut en cacau, ajuda a augmentar el flux sanguini millorant les funcions cognitives. També allibera endorfines, l’hormona de la felicitat, d’aquí que un es senti bé després de menjar-lo. El seu gran nombre de calories obliga a consumir amb moderació.

Tomàquets: Redueix els riscos d’accident vascular cerebral i disminueix els efectes de l’envelliment sobre les funcions cerebrals. Es pot prendre de totes maneres possibles (fresc, fregit, en salsa …) ja que les seves propietats no es perden.

Ous: el rovell d’ou porta un alt contingut de colina, una substància fonamental per a la memòria. També ajuda a prevenir malalties del cor i del fetge, a més d’aportar una gran quantitat de proteïnes.

Oli d’oliva: té un paper important enfront de l’estrès oxidatiu de les cèl·lules degut al seu elevat contingut d’antioxidants fenòlics, com la vitamina E.

Civada: ajuda a controlar els nivells de sucre i colesterol, fonamental per a una bona salut mental. També funciona com ansiolítica el que ajuda a combatre l’estrès i altres problemes del sistema nerviós.

 

Dr. Alfred Barredo – Activa Mútua Empresa saludable