Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Activa Mútua gestiona aquest any 3.000 sol·licituds de “bonus”

Activa Mútua gestiona aquest any 3.000 sol·licituds de “bonus”
22 mai

Activa Mútua gestiona aquest any 3.000 sol·licituds de “bonus”

La campanya incentiva les empreses que combaten la sinistralitat laboral

Activa Mútua es troba en ple procés de tramitació de la campanya coneguda com “bonus”. Va començar el passat 15 d’abril i estarà vigent fins al pròxim 31 de maig.

Una iniciativa que té com a objectiu que aquelles empreses que es distingeixen per una contribució eficaç en la reducció de la sinistralitat laboral, el Ministeri de Treball pugui autoritzar la percepció d’un incentiu de reducció de les cotitzacions socials per contingències professionals.

Aquests ajuts es regulen en el Reial Decret 231/2017 amb el qual es pretén disminuir i prevenir l’accidentalitat, agilitzar i simplificar el procés d’autorització de l’incentiu.

Com a novetat en la campanya del “bonus” d’aquest any; Cristina Somoza, coordinadora de l’Àrea d’afiliació-Cotització d’Activa Mútua, precisa que «s’ha suspès el RD 231/2017 per a les cotitzacions de 2019 i està pendent de reforma durant aquest any». Així mateix, en l’ordre de cotització d’aquest any, s’han modificat a la baixa de manera generalitzada els índexs de sinistralitat “Bonus”.

Durant 2019, Somoza preveu que a Activa Mútua es gestionin al voltant d’uns 3.000 expedients gràcies a la simplificació dels seus requisits, com per exemple, la supressió de la presentació de les factures que acreditin la inversió en matèria de prevenció de riscos laborals (PRL ) o el certificat d’estar al corrent de les seves obligacions respecte a les cotitzacions de la Seguretat Social. Ara bé, s’ha de d’estar al corrent de pagament a data de finalització del termini per a la presentació de la sol·licitud i també cal disposar de les factures de les inversions. De fet, Somoza recomana que «tant el certificat com les factures es guardin al costat de la sol·licitud».

Tampoc cal que els delegats de prevenció signin la sol·licitud, però hauran d’estar assabentats, això sí, que l’empresari sol·licita el “bonus”.

Poden optar a aquests ajuts, aquelles empreses que cotitzen per contingències professionals i compleixin amb els següents requisits: aconseguir un volum de cotització superior a 5.000 euros en un període màxim de quatre exercicis o un volum de 250 euros en quatre exercicis. Disposar dels índexs de sinistralitat inferiors als publicats anualment al BOE per a cada sector. Estar al corrent de les obligacions en matèria de cotització fins al 31 de maig de l’any de la sol·licitud. No haver estat sancionat en resolució ferma per via administrativa a causa d’infraccions molt greus o greus, que es consideraran quan siguin més de dos en el període d’observació. Haver informat als delegats de prevenció de la sol·licitud de l’incentiu. Finalment i de manera opcional, haver realitzat inversions en matèria de PRL en el període d’observació i tenir-les documentades.

La coordinadora de l’Àrea d’afiliació-Cotització detalla que, amb la finalitat de facilitar l’accés a l’incentiu de les empreses associades, s’ha proporcionat informació general específica sobre els índexs de cada empresa, a més de la difusió d’un vídeo de com presentar la sol·licitud (https://www.activamutua.es/empresas/bonus).

També s’ofereix atenció personalitzada del compliment i tràmit de sol·licitud mitjançant un correu electrònic (reduccion.cotizacion@activamutua.es) i un telèfon d’assistència específic les 24 hores (902 116 756).

Així mateix, s’han organitzat jornades presencials per a les empreses associades a Activa Mútua.