Assistència a l'estranger | Activamutua

Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

L’assessor

Fem empresa junts. Et convidem a treballar
amb l’objectiu comú de dinamitzar el teixit empresarial.

Assistència a l'estranger

En Activa Mútua ens encarreguem de tots els tràmits administratius i oferim cobertura sanitària a tots els treballadors, desplaçats a l’estranger, de manera temporal.

En cas de produir-se un accident de treball a l’estranger l’empresa ha de comunicar a Activa Mútua per a la immediata gestió.

Les assistències mèdiques dels treballadors desplaçats a l’estranger es realitzaran sempre amb serveis sanitaris públics o concertats del país de destinació. Aquesta informació els serà facilitada al telèfon assistencial 24h, que podran utilitzar des de l’estranger.

+34 937 059 500

S’ha de tramitar la documentació pertinent abans de la partida dels treballadors, tant per a la cobertura sanitària d’accident laboral com per malaltia comuna. extranjero@activamutua.es

Tràmits administratius

Quins tràmits administratius es deuen seguir abans de viatjar al país de destinació?

1.er pas
El treballador ha d’informar del desplaçament a la Tresoreria General de la Seguretat Social mitjançant el model TA.300 per totes les destinacions i omplir el formulari corresponent segons el país on es desplaci.

2n pas
El treballador també haurà d’omplir els formularis de sol·licitud següents, segons el país pertanyi a un dels següents grups.

Grup 1: Desplaçaments a països de la Unió Europea:

El treballador només ha de sol·licitar o renovar la targeta sanitària europea, en qualsevol Oficina de l’INSS presentant el DNI i la targeta de la Seguretat Social o telemàticament mitjançant la pàgina web de la Seguretat Social.

Pertanyen a aquest grup:

Països de la Unió Europea (UE), de l’Espai Econòmic Europeu (EEE) o amb acord amb la Unió Europea (AUE)

  • Alemania (UE)
  • Francia (UE)
  • Malta (UE)
  • Austria (UE)
  • Grecia (UE)
  • Noruega (EEE)
  • Bélgica (UE)
  • Hungria (UE)
  • Países Bajos (UE)
  • Bulgaria (UE)
  • Irlanda (UE)
  • Polonia (UE)
  • Chipre (UE)
  • Islandia (EEE)
  • Portugal (UE)
  • Dinamarca (UE)
  • Italia (UE)
  • Reino Unido (UE)
  • Eslovaquia (UE)
  • Letonia (UE)
  • República Checa (UE)
  • Eslovenia (UE)
  • Liechtenstein (EEE)
  • Rumania (UE)
  • Estonia (UE)
  • Lituania (UE)
  • Suecia (UE)
  • Finlandia (UE)
  • Luxemburgo (UE)
  • Suiza (UE)

Grup 2: Desplaçaments fora de l'espai econòmic europeu

Islàndia, Liechtenstein i Noruega, Suïssa i països no comunitaris on hi hagi conveni bilateral.

Els treballadors desplaçats a estats pertanyents a l’Espai Econòmic Europeu i Suïssa han de sol·licitar o renovar la targeta sanitària europea, en qualsevol oficina de l’INSS presentant el DNI i la targeta de la Seguretat Social o telemàticament mitjançant la pàgina web de la Seguretat Social.

Els treballadors desplaçats a Països No Comunitaris amb conveni bilateral hauran d’omplir el formulari corresponent al país de destí.

Pertanyen a aquest grup:

  • Països que disposen de conveni bilateral amb inclusió de l’assistència sanitària: Andorra, Brasil, Xile i Equador. Per al Marroc, Perú i Tunísia, només es contempla l’assistència sanitària per als treballadors nacionals d’aquests països, empleats / assegurats a Espanya i desplaçats al seu país.
  • Països que disposen de conveni Bilateral sense inclusió de l’assistència sanitària: Argentina, Austràlia, Canadà, Colòmbia, Estats Units, Filipines, Marroc (excepte treballadors amb nacionalitat marroquina), Mèxic, Paraguai, Perú, (excepte treballadors amb nacionalitat peruana), República Dominicana, Rússia, Tunísia (excepte treballadors amb nacionalitat tunisiana), Turquia, Ucraïna, Uruguai i Veneçuela.
  • Alemania (UE)
  • Francia (UE)
  • Malta (UE)
  • Austria (UE)
  • Grecia (UE)
  • Noruega (EEE)
  • Bélgica (UE)
  • Hungria (UE)
  • Países Bajos (UE)
  • Bulgaria (UE)
  • Irlanda (UE)
  • Polonia (UE)
  • Chipre (UE)
  • Islandia (EEE)
  • Portugal (UE)
  • Dinamarca (UE)
  • Italia (UE)
  • Reino Unido (UE)
  • Eslovaquia (UE)
  • Letonia (UE)
  • República Checa (UE)
  • Eslovenia (UE)
  • Liechtenstein (EEE)
  • Rumanía (UE)
  • Estonia (UE)
  • Lituania (UE)
  • Suecia (UE)
  • Finlandia (UE)
  • Luxemburgo (UE)
  • Suiza (UE)

Grup 3: Desplaçaments a països fora de la Unió Europea sense conveni bilateral:

Es recomana la contractació d’una assegurança privada.

Per poder disposar de més informació sobre l’assistència al país al qual es trasllada, es recomana que l’empresa empleni, prèviament al trasllat del treballador, el formulari que es troba a ServiMutua. Per a més informació, disposa del correu electrònic extranjero@activamutua.es.

En cas de produir-se un accident de treball que requereixi hospitalització en un centre sanitari a l’estranger, els serveis mèdics de la Mútua seran els únics competents per determinar i recomanar la repatriació i / o el trasllat, exceptuant les urgències vitals on el centre hospitalari actuarà d’ofici pel bé de l’accidentat. Els trasllats que formin part del procés assistencial aniran a càrrec d’Activa Mútua 2008 sota prescripció mèdica del facultatiu de la mateixa.

Les assistències mèdiques dels treballadors desplaçats a l’estranger es realitzaran sempre amb serveis sanitaris públics o concertats del país de destinació. Aquesta informació els serà facilitada al telèfon +34 93 463 11 51. Els centres sanitaris privats (no concertats) no es troben dins el procediment referit, la seva utilització comportarà a assumir el cost per part del treballador o empresa sense possibilitat de reintegrament per part de la Mútua, llevat dels casos d’urgència vital.

Pertanyen a aquest grup la resta de països

Per obtenir més informació sobre els convenis bilaterals feu clic aquí