Assistència a l’estranger | Activamutua

Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies
Ir al contenido principal de la página

Idiomas

Nova llei d’autònoms

Més cobertures socials Per l’autònom.

Consulta les cobertures i prestacions per a treballadros autònoms aquí
Accedeix a les Novetats
aquí
Preguntes més freqüents en el següent enllaç

Assistència a l’estranger

En Activa Mútua ens encarreguem de tots els tràmits administratius i oferim cobertura sanitària a tots els treballadors, desplaçats a l’estranger, de forma temporal.

En cas de produir-se un accident de treball a l’estranger l’empresa haurà de comunicar-ho a Activa Mútua per a la seva immediata gestió.

Les assistències mèdiques dels treballadors desplaçats a l’estranger es realitzaran sempre amb serveis sanitaris públics o concertats del país de destinació. Aquesta informació els serà facilita­da en el telèfon assistencial 24 h, que podran utilitzar des de l’estranger.

+34 937 059 500

S’ha de tramitar la documentació pertinent abans de la partida dels treballadors, tant per a la cobertura sanitària d’accident laboral com per malaltia comuna extranjero@activamutua.es

Tràmits administratius

Quins tràmits administratius s’han de seguir abans de viatjar al país de destí?

1r pas

El treballador haurà d’informar del desplaçament a la Tresoreria General de la Seguretat Social mitjançant el model TA.300 per a tots els destins i omplir el formulari corresponent segons el país on es desplaci.

2n pas

El treballador també haurà d’omplir els formularis de sol·licitud adients, segons el grup al qual pertanyi el país on vagi.

Grup 1: Desplaçaments a països de la Unió Europea

El treballador només haurà de sol·licitar o renovar la targeta sanitària europea en qualsevol oficina de l’INSS, presentant el DNI i la targeta de la Seguretat Social, o telemàticament a través del web de la Seguretat Social.

Pertanyen a aquest grup:

Països de la Unió Europea (UE), de l’Espai Econòmic Europeu (EEE) o amb acord amb la Unió Europea (AUE):

  • Alemanya (UE)
  • Àustria (UE)
  • Bèlgica (UE)
  • Bulgària (UE)
  • Dinamarca (UE)
  • Eslovàquia (UE)
  • Eslovènia (UE)
  • Estònia (UE)
  • Finlàndia (UE)
  • França (UE)
  • Grècia (UE)
  • Hongria (UE)
  • Irlanda (UE)
  • Islàndia (EEE)
  • Itàlia (UE)
  • Letònia (UE)
  • Liechtenstein (EEE)
  • Lituània (UE)
  • Luxemburg (UE)
  • Malta (UE)
  • Noruega (EEE)
  • Països Baixos (UE)
  • Polònia (UE)
  • Portugal (UE)
  • Regne Unit (UE)
  • República Txeca (UE)
  • Romania (UE)
  • Suècia (UE)
  • Suïssa (UE)
  • Xipre (UE)

Grup 2: Desplaçaments fora de l’espai econòmic europeu

Islàndia, Liechtenstein i Noruega, Suïssa i països no comunitaris on existeixi conveni bilateral.

Els treballadors desplaçats a estats pertanyents a l’Espai Econòmic Europeu i Suïssa hauran de sol·licitar o renovar la targeta sanitària europea en qualsevol oficina de l’INSS, presentant el DNI i la targeta de la Seguretat Social, o telemàticament a través del web de la Seguretat Social.

Els treballadors desplaçats a països no comunitaris amb conveni bilateral hauran d’omplir el formulari corresponent al país de destí.

Pertanyen a aquest grup:

  • Països que disposen de conveni bilateral amb inclusió de l’assistència sanitària: Andorra, el Brasil, Xile i l’Equador. En relació amb el Marroc, el Perú i Tunísia, només es contempla l’assistència sanitària per als treballadors nacionals d’aquests països, treballadors/assegurats a Espanya i desplaçats al seu país.
  • Països que disposen de conveni bilateral sense inclusió de l’assistència sanitària: l’Argentina, Austràlia, Colòmbia, els Estats Units, les Filipines, el Marroc (excepte treballadors amb nacionalitat marroquina), Mèxic, el Paraguai, el Perú (excepte treballadors amb nacionalitat peruana), la República Dominicana, Rússia, Tunísia (excepte treballadors amb nacionalitat tunisiana), Turquia, Ucraïna, l’Uruguai i Veneçuela.

Grup 3: Desplaçaments a països de fora de la Unió Europea sense conveni bilateral

Es recomana la contractació d’una assegurança privada.

Per poder disposar de més informació sobre l’assistència al país al qual es trasllada, es recomana que l’empresa empleni, abans que el treballador realitzi el trasllat, el formulari (enllaç del document) que es troba a SERVIMUTUA. Per a més informació, disposeu del correu electrònic: extranjero@activamutua.es.

En cas de produir-se un accident laboral que requereixi hospitalització en un centre sanitari a l’estranger, els serveis mèdics de la Mutua seran els únics competents per determinar i recomanar la repatriació i/o el trasllat, exceptuant les urgències vitals on el centre hospitalari actuarà d’ofici pel bé de l’accidentat. Els trasllats que formin part del procés assistencial aniran a càrrec d’Activa Mutua amb la prescripció mèdica del seu facultatiu.

Les assistències mèdiques dels treballadors desplaçats a l’estranger es realitzaran sempre amb serveis sanitaris públics o concertats del país de destí. Aquesta informació us serà facilitada al telèfon:  +34 93 463 11 51. Els centres sanitaris privats (no concertats) no es troben dins del procediment esmentat, utilitzar-los comportarà que el treballador o l’empresa n’haurà d’assumir la despesa sense possibilitat de reintegrament per part de la Mutua, excepte en els casos d’urgència vital.

Pertanyen a aquest grup la resta de països

Si desitgeu obtenir més informació sobre els convenis bilaterals cliqueu aquí.