Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Beneficis saludables que ens aporten les pràctiques esportives

Beneficis saludables que ens aporten les pràctiques esportives
15 mar

Beneficis saludables que ens aporten les pràctiques esportives

El Dr Jesús Latorre, responsable de Gestió Assistencial amb Contingències Comuns, ens explica la seva activitat saludable i els beneficis que li aporta.

1-. ¿Quan de temps fa que treballes per Activa Mutua?

Com Activa des de la seva creació al 2008, però amb Mutua ens remuntem al 2.001

2-.¿A que et dediques dins d’A.M.? I on podem trobar-te?

En aquests moments soc el Responsable de Gestió Assistencial amb Contingències Comuns, i em trobareu, la majoria de dies, a la Oficina de BCN Tarradellas.

3-. Empresa Saludable ha arribat a saber que has participat en un repte personal molt interessant i saludable. Podries compartir la teva experiència?

Des de principis de 2016 vaig iniciar entrenament amb Triatló gracies a un projecte de Màster d´un amic i actual entrenador. La avantatge del triatló es que entrenes tres disciplines (natació, bicicleta de carretera i running) la qual cosa fa que, malgrat has de fer filigranes per entrenar amb el dia a dia que portem, gracies a aquesta variabilitat treguis la motivació amb més facilitat. Per a donar-li sentit al entrenament has de marcar-te objectius en forma de competicions i el trialeta agafa el període de competicions de les tres disciplines, per la qual cosa, si vols, competeixes tot l´any. Personalment cada any em marco un inici (febrer) i un final (novembre) de temporada per a baixar el ritme i no competir, i finalitzo amb un repte important per a mi, bé. L´any 2017 vaig marcar-me dos: la primera triatló Olímpica, ja que la meva distancia havia estat sempre la Sprint, i una Marató,  ja que les curses en les que competeixo son de 10K y 21K majoritàriament. La Triatló Olímpica la vaig fer a casa (Gavà) i la Marató, vaig fer-la a Atenes, des de Marató a Atenes i malgrat es emocionant perquè fa el recorregut de Filípedes, el desnivell acumulat es de mes de 600 metres, i això la fa mes dura.

Pel 2018 treballarem més les competicions de triatló i bicicleta de proximitat (Catalunya i Andorra) i espero assolir les 21 que m he programat. Pel 2019, encara que es aviat, m’agradaria iniciar-me en la mitja distancia, coneguda com a mitja iroman.

4-. Per que vas decidir aquesta pràctica esportiva?  

L´inici com he dit, ha sigut casual, però una vegada competeixes la primera vegada en una Triatló t´enganxes. T´ho passes tan bé competint que l’entrenament és molt mes fàcil portar-lo malgrat es bastant exigent, inclús la natació que és la practica que menys agrada entrenar.

5-. ¿Quins beneficis has pogut apreciar que t’aporta la pràctica esportiva?

 El temps no es pot parar, passar dels 20 als 30 es nota però dels 30 als 40 més i per tant prenc nota de les dècades, que teòricament, em queden. La practica esportiva regular m´ha permès millorar la forma i la resistència física, m´ha ajudat a mantenir el pes corporal, to i força muscular, i m´ ajuda a reduir el nivell d’estrès.