Assistència a l’estranger | Activamutua

Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies
Ir al contenido principal de la página

Idiomas

L’empresa

GESTIÓ

Som un soci estratègic. Treballem en
col·laboració amb la teva empresa,
amb la finalitat d’incrementar-ne els nivells
de productivitat i aconseguir una plantilla saludable.

Assistència a l’estranger

En Activa Mútua ens encarreguem de tots els tràmits administratius i oferim cobertura sanitària a tots els treballadors, desplaçats a l’estranger, de forma temporal.

En cas de produir-se un accident de treball a l’estranger l’empresa haurà de comunicar-ho a Activa Mútua per a la seva immediata gestió.

Les assistències mèdiques dels treballadors desplaçats a l’estranger es realitzaran sempre amb serveis sanitaris públics o concertats del país de destinació. Aquesta informació els serà facilita­da en el telèfon assistencial 24 h, que podran utilitzar des de l’estranger.

+34 937 059 500

S’ha de tramitar la documentació pertinent abans de la partida dels treballadors, tant per a la cobertura sanitària d’accident laboral com per malaltia comuna. extranjero@activamutua.es

Tràmits administratius

Quins tràmits administratius s’han de fer abans de viatjar al país de destí?

1r pas

El treballador haurà d’informar del desplaçament a la Tresoreria General de la Seguretat Social mitjançant el model TA.300 per a tots els destins i omplir el formulari corresponent segons el país on es desplaci.

2n pas

El treballador també haurà d’omplir els formularis de sol·licitud següents, segons el país pertanyi a un dels següents grups.

Grup 1: Desplaçaments a països de la Unió Europea

El treballador només haurà de sol·licitar o renovar la targeta sanitària europea, en qualsevol oficina de l’INSS presentant el DNI i la targeta de la Seguretat Social o telemàticament mitjançant el web de la Seguretat Social.

Pertanyen a aquest grup:

Països de la Unió Europea (UE), de l’Espai Econòmic Europeu (EEE) o amb acord amb la Unió Europea.

Alemanya (UE)

Àustria (UE)

Bèlgica (UE)

Bulgària (UE)

Dinamarca (UE)

Eslovàquia (UE)

Eslovènia (UE)

Estònia (UE)

Finlàndia (UE)

França (UE)

Grècia (UE)

Hongria (UE)

Irlanda (UE)

Islàndia (EEE)

Itàlia (UE)

Letònia (UE)

Liechtenstein (EEE)

Lituània (UE)

Luxemburg (UE)

Malta (UE)

Noruega (EEE)

Països Baixos (UE)

Polònia (UE)

Portugal (UE)

Regne Unit (UE)

República Txeca (UE)

Romania (UE)

Suècia (UE)

Suïssa (UE)

Xipre (UE)

Grup 2: Desplaçaments fora de l’espai econòmic europeu

Islàndia, Liechtenstein i Noruega, Suïssa i països no comunitaris on existeixi conveni bilateral.

Els treballadors desplaçats a estats que pertanyen a l’Espai Econòmic Europeu i Suïssa hauran de sol·licitar o renovar la targeta sanitària europea en qualsevol oficina de l’INSS presentant el DNI i la targeta de la Seguretat Social o telemàticament mitjançant el web de la Seguretat Social.

Els treballadors desplaçats a països no comunitaris amb conveni bilateral hauran d’omplir el formulari corresponent al país de destí.

Pertanyen a aquest grup:

  • Països que disposen de conveni bilateral amb inclusió de l’assistència sanitària: Andorra, Brasil, Xile i Equador. Al Marroc, al Perú i a Tunísia, només es contempla l’assistència sanitària per als treballadors nacionals d’aquests països, treballadors/assegurats a Espanya i desplaçats al seu país.
  • Països que disposen de conveni bilateral sense inclusió de l’assistència sanitària: l’Argentina, Austràlia, el Canadà, Colòmbia, els Estats Units, les Filipines, el Marroc (excepte treballadors amb nacionalitat marroquina), Mèxic, Paraguai, el Perú (excepte treballadors amb nacionalitat peruana), la República Dominicana, Rússia, Tunísia (excepte treballadors amb nacionalitat tunisiana), Turquia, Ucraïna, Uruguai i Veneçuela.

Grup 3: Desplaçaments a països de fora de la Unió Europea sense conveni bilateral

Es recomana la contractació d’una assegurança privada.

Per poder disposar de més informació sobre l’assistència al país al qual es fa el trasllat, es recomana que l’empresa empleni, prèviament al trasllat del treballador, el formulari (enllaç del document) que es troba a ServiMutua. Per a més informació, disposeu del correu electrònic: extranjero@activamutua.es.

En cas de produir-se un accident de treball que requereixi hospitalització en un centre sanitari a l’estranger, els serveis mèdics de la Mutua seran els únics competents per determinar i recomanar la repatriació i/o el trasllat, exceptuant les urgències vitals on el centre hospitalari actuarà d’ofici pel bé de l’accidentat. Els trasllats que formin part del procés assistencial aniran a càrrec d’Activa Mutua 2008 sota prescripció mèdica del seu facultatiu.

Les assistències mèdiques dels treballadors desplaçats a l’estranger es realitzaran sempre amb serveis sanitaris públics o concertats del país de destí. Aquesta informació els serà facilitada al telèfon +34 93 463 11 51. Els centres sanitaris privats (no concertats) no es troben dins del procediment referit, la seva utilització comportarà assumir la despesa per part del treballador o l’empresa sense possibilitat de reintegrament per part de la Mutua, excepte en els casos d’urgència vital.

Pertanyen a aquest grup la resta de països

Si desitgeu obtenir més informació sobre els convenis bilaterals feu clic aquí.