Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la p�gina

En què pot beneficiar-me el Mindfulness? (2ona part)

En què pot beneficiar-me el Mindfulness? (2ona part)
18 oct

En què pot beneficiar-me el Mindfulness? (2ona part)

La practica regular del Mindfulness, ajuda a:

  • Millorar la memòria, creativitat, atenció, i la concentració en les tasques que estem duent a terme en aquest moment, ja que aprenem a ancorar-nos al moment present, en l’àmbit organitzacional això es tradueix en un augment del rendiment laboral.
  • Reduir l’estrès i prevenir malalties com a asma, coronàries, hipertensió, dolors crònics, ja que potencia el nostre sistema immunològic i la producció d’anticossos reduint la secreció de cortisol.
  • Identificar i gestionar les emocions negatives i difícils afavorint estats d’ànim positius i el coneixement d’un mateix.
  • Millorar l’insomni.
  • Millorar el nostre benestar i fomentar una actitud de respecte, amor i compassió cap a un mateix i els altres, això incrementa l’empatia, millorant les nostres relacions i reduint els conflictes interpersonals.

Regles a tenir en compte quan comencem a practicar Mindfulness

La primera i la més fonamental és no desmotivar-se i tenir paciència, iniciar-se en la pràctica de Mindfulness és engegar un nou aprenentatge i com qualsevol altre requereix un temps, és normal que les primeres vegades no aconseguim centrar la nostra atenció en el nostre aquí i ara i els nostres pensaments divaguen, en part és una prova més de com ha funcionat la nostra ment fins ara.

Quan medites:

  1. OBSERVA amb ment de principiant el que succeeix en tu durant la pràctica formal o les activitats de la vida quotidiana que realitzes, escolta el teu propi ésser; que dificultats trobes, que emocions, pensaments o distraccions apareixen.
  2. FES-TE CONSCIENT d’ella, identifica i reconeix el que està succeint.
    PERMET que ocorri sense forçar gens, deixa que tot flueixi.
  3. APLICA’T la compassió, no et jutges ni empres judicis de valor negatius, no t’autocastigues.
  4. ACCEPTA el que succeeix tal com és, sense tractar de canviar-ho, solta-ho i deixa-ho passar.
  5. TORNA Al PRESENT utilitzant per a açò com a ancoratge la respiració o altres sensacions corporals.

Glòria Palao, Psicòloga Activa Mútua