Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la p�gina

Enfocats cap a la seguretat dels nostres pacients

Enfocats cap a la seguretat dels nostres pacients
17 set

Enfocats cap a la seguretat dels nostres pacients

La mútua promou i desenvolupa aquesta cultura per al benestar dels seus usuaris

Amb motiu del “Dia Mundial de la Seguretat del Pacient”, proclamat cada 17 de setembre per l’Organització Mundial de la Salut (OMS), es ressalta un dret de les persones contemplat en la “Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible”, on, entre altres, es garanteix «una vida sana, es promou el benestar i es procura l’accés de les persones a serveis de salut essencials, així com a medicaments i vacunes».

Activa Mútua, com a col·laboradora número 3 de la Seguretat Social, està altament conscienciada amb aquest aspecte. Tant és així, que disposa d’una Comissió de Seguretat del Pacient. Un grup de treball multidisciplinari amb funcions de caràcter formatiu, consultor i investigador al servei dels professionals i de les persones usuàries per a promoure la seguretat del pacient amb una atenció sanitària proporcionada per professionals qualificats. D’aquesta manera, l’entitat pretén la màxima qualitat assistencial i ofereix una xarxa assistencial segura per als seus usuaris que evita danys innecessaris o preventius.

La Comissió de Seguretat del Pacient d’Activa Mútua penja d’un pla de qualitat assistencial desenvolupat i implementat enguany i amb vigència fins el 2023, el qual té com a objectiu principal: «vetllar pel compliment dels estàndards de qualitat en la prestació d’assistència sanitària». Per a això, aplica l’autoavaluació com a mètode de millora contínua a l’efecte de satisfer les necessitats i expectatives dels pacients, professionals, direcció i comunitat en general.

Propòsits

El pla de qualitat assistencial d’Activa Mútua es compon de 5 línies estratègiques: formació del personal sanitari; seguretat del pacient; estandardització i qualitat de la informació de les històries clíniques; qualitat i la satisfacció dels usuaris amb el servei i, finalment, garantir l’eficàcia i l’eficiència dels processos assistencials.

A la llum de l’exposat, Activa Mútua està en sintonia amb el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, en la seva responsabilitat de millorar la qualitat del sistema sanitari en el seu conjunt, com estableix la Llei 16/2003 de Cohesió i Qualitat del Sistema Nacional de Salut, on se situa la seguretat del pacient en el centre de les polítiques sanitàries i com un dels elements clau de la millora de la qualitat. Com així es reflecteix en l’estratègia número 8 del Pla de Qualitat per al Sistema Nacional de Salut (SNS), incardinat al seu torn en el programa de seguretat del pacient de l’OMS: promoció i desenvolupament de la cultura de la seguretat del pacient entre els professionals i els pacients amb accions d’informació i formació sobre seguretat dels professionals, pacients i ciutadans. Disseny i establiment de sistemes d’informació i notificació. Implantació de pràctiques segures i impuls a la recerca per a major seguretat del pacient.