Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la p�gina

La confiança en l’organització d’una Empresa Saludable: Empleats sans, implicats, productius i feliços

La confiança en l’organització d’una Empresa Saludable: Empleats sans, implicats, productius i feliços
27 jun

La confiança en l’organització d’una Empresa Saludable: Empleats sans, implicats, productius i feliços

Algú va dir alguna vegada que viure sense confiar en res ni en ningú, no és viure. Però alhora viure confiant en tot el món també suposa assumir una sèrie de riscos, més dels que ja comporta la pròpia vida.

Però, en què es basa la confiança?

Doncs bé, al meu entendre, és un valor que busquem sempre, sobretot a la relacions interpersonals, ja que si les persones que treballen en una organització no són capaços de confiar les unes a les altres per tal de dur a terme projectes conjunts en la recerca d’un èxit en comú, el treball en equip pot resultar impossible i alhora poc productiu.

També hem de buscar-la en les institucions a què es dedica la nostra activitat professional diària de manera que ens serveixi per tenir fe en el projecte que porta a terme la pròpia organització mitjançant la implicació de tots els seus empleats en la missió empresarial de la mateixa. L’interès per part de tots els empleats en el treball a realitzar, la recerca de solucions davant els inconvenients que puguin sorgir, i la iniciativa personal, són elements bàsics per al bon funcionament i desenvolupament saludable d’una organització empresarial.

Per tant, per aconseguir que una empresa resulti saludable bidireccionalment i que es generi confiança de la mateixa manera, aquesta hauria de sustentar-se sobre uns pilars fonamentals, començant per generar un lloc de treball de qualitat, oferint en aquest sentit un entorn segur i agradable i que el mateix estigui representat per llocs de treball ben definits i seleccionats, alhora que d’acord amb les capacitats, actituds, aptituds i formació de les persones que han de desenvolupar-lo. I de la mateixa manera aquestes han de respondre amb responsabilitat i professionalitat.

També resulta necessari en aquest sentit, intentar crear entre tots, un clima d’ambient social i col·laboratiu facilitant oportunitats adequades, mostrant un aspecte de suport i col·laboració apostant més per ajudar l’equip a que pugui gaudir d’un equilibri adequat.

En definitiva, els especialistes en psicologia sempre acabem concloent que la confiança en l’organització influeix intensament en la cooperació i el consens mutu, així mateix com en el rendiment de treball, especialment en temps com els actuals marcats per la crisi econòmica, el canvi i la inseguretat.

Com va dir Cristóbal Colon: “Troba felicitat a la feina, o no seràs feliç”

Olga Masgoret, Psicòloga Activa Mútua