Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Les mútues, “herois anònims”

Les mútues, “herois anònims”
31 ago

Les mútues, “herois anònims”

Segons la delegació del Govern a Castella i Lleó, per la seva tasca a la pandèmia

Amat i mútues  col·laboradores amb la Seguretat Social com a Activa Mútua, Asepeyo, Fremap i MAZ han tornat a rebre nous reconeixements a causa de la labor proporcionada a la ciutadania durant els pitjors moments de la pandèmia en oferir assistència sanitària, així com l’atenció administrativa pertinent per a gestionar la ingent sol·licitud amb què accedir a les prestacions de la Seguretat Social.

En aquesta ocasió, el passat 26 d’agost, el delegat del Govern a Castella i Lleó, Javier Izquierdo Roncero, va ressaltar el “treball incansable realitzat durant l’estat d’alarma o el fet d’haver ampliat amb escreix les hores de jornada laboral per a prestar el suport econòmic fonamental per a la subsistència al col·lectiu autònom”, entre altres.

El delegat va titllar a les mútues de “herois anònims”.

Izquierdo tampoc va oblidar els mitjans sanitaris posats a la disposició del servei públic de sanitat de Castella i Lleó (Sacyl).

Pel que fa als abonaments de les mútues vinculats amb la prestació extraordinària per cessament d’activitat i per baixada d’ingressos dels autònoms -a causa del Covid-19- gestionats a Castella i Lleó, de gener a maig de 2020, es van abonar en tres pagaments: uns 138 milions d’euros fruit de més de 181.000 sol·licituds reconegudes. Des del punt de vista assistencial, les mútues van disposar més de mig miler de professionals sanitaris per a fer front a la pandèmia en l’esmentada comunitat.

Com s’ha dit, l’esforç d’Activa Mútua en plena pandèmia va ser titànic per la ingent i aclaparadora demanda a conseqüència de les ajudes per als autònoms gestades per la Seguretat Social per a compensar la pèrdua de poder adquisitiu.

“Aquesta nova prestació”, assegura la directora de Prestacions Econòmiques, Lidia Mur, “es va haver d’orquestrar” –per part d’Activa Mútua- “pràcticament en tres setmanes, per a poder complir amb els pagaments el mes d’abril” i va generar un important volum de treball a l’hora d’atendre les gestions i sol·licituds, assistir personalment en el territori i informar els usuaris.

Tot, assegura Mur, amb “personal propi” sense recursos externs a causa de la necessària contenció del dispendi en crisi econòmic-sanitària. “No únicament va treballar personal de l’Àrea de Prestacions, sino professionals d’altres departaments per a poder afrontar l’important nombre de sol·licituds. A més, l’activitat no es van interrompre durant els festius de Setmana Santa, ja que es va organitzar una reguarda de treballadors. En total, unes 500 persones en tota Espanya. Tot, en el seu conjunt, va permetre la gestió en temps “rècord”.

Entre altres raons, perquè el servei també es va ampliar amb un desplegament de component altament tecnològic per a facilitar als demandants el compliment dels requisits i el lliurament de la documentació necessària de manera “online”, per a afanyar i solucionar els requeriments, i facilitar l’accés a la sol·licitud de les ajudes.

Gràcies a això, es van processar unes dades que van permetre l’abonament de les subvencions a més de 60.000 expedients a tota Espanya, amb un reconeixement de prestació entorn del 96% del total de sol·licituds presentades, tal i com enumera la directora de Prestacions Econòmiques d’Activa Mútua.