Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Los hábitos saludables de nuestros compañeros

Los hábitos saludables de nuestros compañeros
25 mar

Los hábitos saludables de nuestros compañeros

Josep Antoni Sàez, fisioterapueta a la Delegació de Madrid, ens parla dels beneficis saludables que li aporta l’alta muntanya, una activitat que li permet gaudir de l’entorn natural i alhora recarregar les piles a nivell emocional.

1-. Quant de temps fa que treballes a Activa Mútua?
Al voltant de 13 anys.

2-. Quines són les teves funcions dins de la mútua? I on podem trobar-te?
Sóc Fisioterapeuta i actualment desenvolupo les meves funcions en el Departament de Biomecànica en el laboratori de la Delegació de Madrid.

3-. Pràctiques regularment activitat física. De quin es tracta?
Sí. Procuro setmanalment practicar natació encara que l’activitat que més m’omple és el muntanyisme en totes les modalitats (senderisme, escalada, vies ferrades, esquí de muntanya, alpinisme, …).

interior

4-. Pots explicar quin tipus de preparació física, entrenament, dietes, comporten l’esport d’alta muntanya?
No deixa de ser important seguir una dieta equilibrada i una activitat física regular, com per a qualsevol altre esport. La dieta Mediterrània i un exercici on es treballen tots els grups musculars com pot ser la natació, el tai-txi o el Pilates, són un bon exemple. No obstant això, l’alta muntanya és una activitat perfectament accessible per a qualsevol amb ganes de gaudir de l’entorn natural i compartir experiències molt enriquidores.
Tot i així, com qualsevol esport, a mesura que incrementis seva dificultat serà necessari realitzar formació en seguretat: “Cal gestionar el risc i fugir del perill” (Jordi Pons, Alpinista).

5-. Quins beneficis saludables t’aporta practicar aquesta activitat?
És increïble el que et “regala” la muntanya.

Coneixes llocs fascinants que creies que només existien en els llibres o a la televisió, interactuant de forma molt satisfactòria amb l’entorn.

A més de l’evident equilibri físic que aconsegueixes, aprenent a escoltar el teu cos i gestionar millor la teva capacitat d’esforç, permet centrar-te en les teves sensacions. És a dir, centrar la teva ment, conèixer-te millor, millorar la teva autoestima i potenciar les teves capacitats.

En definitiva gaudeixes amb el que fas, amb el lloc i els companys que t’acompanyen. Així que no és important el que aconsegueixes, sinó l’experiència d’intentar-perquè “després d’escalar una muntanya molt alta, vam descobrir que hi ha moltes altres per escalar” (Nelson Mandela).