Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Els hàbits saludables dels nostres companys

Els hàbits saludables dels nostres companys
20 des

Els hàbits saludables dels nostres companys

Iniciem una nova secció dedicada als hàbits saludables que practiquen els nostres companys. En aquest espai pretenem recollir totes les activitats, propostes, hoobys…etc, tant a nivell individual com col·lectives, que ens aporten beneficis a la nostra salut i estil de vida…..

Avui parlem amb Juan Carlos Gavilán, Cap del Departament de Gestió de la Qualitat, que ens explicarà la seva afició saludable i els beneficis que li aporta, el running.

1-. ¿Quan de temps fa que treballes per Activa Mutua?

Em vaig incorporar a Activa Mútua al novembre de l’any 2000, llavors com a tècnic de prevenció de riscos laborals, i el meu centre de treball estava a les oficines que tenia FIMAC al carrer Rosselló de Barcelona.

2-.¿A que et dediques dins d’Activa Mútua? I on podem trobar-te?

Soc el cap del departament de RSC i de Gestió de la qualitat; normalment em podeu trobar al carrer Bailèn de Barcelona, tot i que per la meva feina acostumo a moure’m bastant entre les seus centrals.

A mi m’agrada dir que la meva tasca (des de la vesant tècnica de la qualitat) consisteix en ajudar a la mútua a millorar en la seva gestió, fent més eficients els seus processos i serveis, i que (com a responsabilitat social) contribuïm a impulsar una organització sostenible, compromesa amb la societat i el medi ambient.

3-. Empresa Saludable ha esbrinat que practiques un hobby molt saludable, ¿Quin es?

Bona part del meu temps de lleure el dedico a preparar-me per fer curses de llarga distancia, tant de muntanya com d’asfalt; tot i que les sortides en bicicleta també m’ocupen una part important, ja que m’ajuden a complementar els entrenaments i a no carregar tant les articulacions.

Acostumo a planificar la temporada en base a dos objectius, normalment un d’asfalt i un altre de muntanya, amb un temps de recuperació entre mig.  Aquest any 2017, per exemple, he fet la Marató de Barcelona al març i la Marató del Montseny al novembre.

4-. Com vas acabar practicant aquesta disciplina?  

Així que vaig començar a practicar atletisme a l’escola, el fet de córrer sempre l’he tingut present i l’he dut a terme amb més o menys regularitat.

Justament buscant no deixar-ho per enèsima vegada amb l’arribada de la tardor, m’és impossible quantificar quantes vegades he hagut de tornar a començar des de zero (doncs l’hàbit i la forma física es perden totalment en només 3 mesos d’inactivitat) em vaig decidir a buscar un club de running.

Fruit d’aquesta continuïtat, i com córrer enganxa, vaig passar de fer curses de 10 km a mitges maratons, quan em vaig voler donar compte ja estava preparant la meva primera marató.

5-. ¿Quins beneficis creus que t’aporta practicar aquest esport regularment?

Crec que, en general, practicar qualsevol esport aporta una sèrie de valors com disciplina, sacrifici, perseverança, superació, … que ens poden ser molt útils al llarg de la nostra vida.  Ens ajudarà a millorar la nostra autoestima i actitud, a vèncer els entrebancs, a no enfonsar-nos i a prendre’ns amb optimisme els nous reptes.

A mi, particularment, a part de fer-me sentir bé físicament i ajudar-me a controlar el meu pes (doncs menjo com una llima) em serveix per superar l’estrès i els mals moments; quan alguna cosa m’amoïna o em dona voltes pel cap, em poso les bambes i quan torno de córrer o bé he resolt el problema o bé m’he adonat de que tampoc era per tant.  Sobretot quan preparo una cursa de llarga distancia per muntanya, ja que són moltes les hores entrenat sol, amb fatiga, superant adversitats, coneixent els teus límits i a tu mateix.

6-. ¿Quins consells donaries als companys que volguessin iniciar-se en la pràctica d’aquest esport?

Sobretot que vagin poc a poc, que  no tinguin presa.  S’ha d’anar consolidant etapes sense precipitar-se, gaudint i adquirint experiència, mentre ens preparem física i mentalment per a superar cada nou repte.  He vist moltes persones que per voler anar massa ràpid ho acaben deixant, bé perquè encadenen lesió rere lesió bé perquè s’esgoten mentalment i acaben cremant-se.

Enfrontar-se a una marató requereix una alta exigència al llarg de 12-14 setmanes (si ja tenim una bona forma física), en les que haurem de ser constants i fer molts sacrificis, no només tu sinó tota la família, per tant és important tinguis el seu recolzament.

També els hi recomanaria, sempre que sigui possible, seguir un pla d’entrenament personalitzat amb els objectius i capacitats personals de cadascú; així com una valoració del seu estat de salut per professionals mèdics.

 

Per participar en els propers reportatges, podeu enviar un mail a: empresa.saludable@activamutua.es Esperem les vostres aportacions !!