Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la p�gina

Organitzar-se bé en arribar de vacances

Organitzar-se bé en arribar de vacances
25 ago

Organitzar-se bé en arribar de vacances

Com vèncer apatia, desorganització, improductivitat amb planificació, priorització i dedicació a un mateix

Comentàvem recentment quines són les actituds més efectives per a tornar content, feliç i predisposat a la feina després de les vacances.

I una vegada arribats i incorporats?

Com superar la desgana, la falta d’energia, la dispersió…? (falta de concentració, xerrades excessives, pèrdues de temps…).

Segons la consulta d’Activa Mútua a diversos especialistes, és fonamental, nouvinguts, discernir entre l’urgent i l’important, com assenyalen des d’Entrepreneur.

Per a això, una de les metodologies que es presenten més efectives és:

– Especificar els objectius a assumir en la jornada en qüestió, si pot ser, ja establerts des de casa.

– Sol recomanar-se començar per les tasques més difícils i complicades, ja que en les primeres hores de la jornada laboral, la ment i el cos es troben més energètics i clarividents.

– Prosseguir amb la resta d’activitats definides i programades.

– Ull amb les “reunionitis” a la volta de les vacances. Sense menysprear la seva utilitat, és necessari que estiguin molt ben definides i no es prolonguin més enllà dels 30 minuts.

– Cal saber dir que no, en reincorporar-se. Hem d’escometre les tasques que estem segurs que complirem conforme a termini i mai incórrer en venciments.

– Administrar el flux de treball correctament, això és, discernir entre l’urgent, l’important, què es pot delegar-se o què deixar de costat (projectes no menys interessants a l’espera de la nostra atenció, quan complimentem les prioritats).

– Importantíssim trobar temps per a un mateix al llarg de la jornada amb petites desconnexions, estiraments, meditació, respiracions profundes, passejos que ens ajudaran a recarregar energia i tornar a la nostra comesa amb excel·lència.

Des de Property Buyers, ens recorden dos mètodes per a no deixar de ser productius en l’empresa:

–              El Getting Things Done (GTD) ens instrueix davant quines accions parar esment, com i quan. Així, es comença per l’urgent, es continua amb els projectes, se supervisa allò que ha estat delegat i s’etiqueta amb “algun dia” la carpeta de projectes no menys interessants, però no prioritaris en aquest moment.

–              El Pomodoro organitza la jornada en intervals de 25 minuts amb pauses entre ells. Cadascun d’aquests interludis és el que es denomina un pomodoro i entre cadascun d’ells, ha d’introduir-se pauses curtes. Cada 4 pomodoros, les pauses s’amplien per a no perdre concentració i productivitat.

Com adverteixen des de Trabajando.com, «treballar intensament i extra, no és sinònim d’efectivitat», millor optimitzar el temps i l’energia com s’indica.