
Principals novetats sobre la modificació del Reglament General de la Llei de Contractes del Sector Públic.
En data 5 de setembre de 2015 s’ha publicat el Reial decret 773/2015 pel qual es modifiquen determinats preceptes del Reglament General de la Llei de Contractes del Sector Públic.
Les principals novetats a tenir en compte per part de les empreses licitadores quan vulguin contractar amb les Administracions Públiques són les següents:
– Per als contractes d’obra serà exigible la classificació prèvia en un Registre Oficial de Licitadors i Empreses Classificades només per a contractes el valor benvolgut dels quals sigui superior a 500.000 euros (no és exigible la classificació si és per import inferior a 500.000 euros).
– Per als contractes de serveis no serà exigible la classificació prèvia, sigui el que sigui el seu import. Malgrat això, pot utilitzar-se facultativament la classificació com a mitjà d’acreditar la solvència en alguns contractes recurrents inclosos en l’Annex II del Reglament, com la neteja, manteniment d’instal·lacions, seguretat,…En aquests supòsits, la classificació seguirà un esquema més senzill.
– No serà necessari acreditar la solvència tècnica i econòmica i financera quan el valor dels contractes no excedeixi de 80.000 euros (en obres) o 35.000 euros (en serveis), tret que en els plecs s’exigeixi expressament.
– S’actualitza la regulació de les categories de classificació dels contractes, de manera que es reajusten els llindars econòmics entre categories i s’amplia el període de temps per acreditar les obres o serveis a tenir en compte com a experiència dels licitadors (en obres fins a 10 anys encara que modificant-se la base de càlcul de la categoria, circumstància que podria perjudicar a les PIMES, i serveis fins a 5 anys).
– Per als contractes que no s’exigeixi classificació, ha d’atendre’s al que es disposa en els plecs. Si en els plecs no es detalla, ha de complir com a mínim el que es disposa en l’article 11.4 del Reglament, en el qual es descriuen criteris d’acreditació a exigir.
Què succeeix amb les classificacions actualment en vigor?
Les classificacions perdran la seva vigència l’1 de gener de 2020. Si el licitador pretén revisar la seva classificació actual, aquesta es realitzarà d’acord amb aquesta nova regulació, encara que de facto encara no pot sol·licitar-ho, ja que estem a l’espera que la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de l’Estat publiqui els nous formularis de sol·licitud que han d’emplenar-se.
Advocada, Àrea Secretaria General i Assessoria Jurídica
Activa Mútua 2008, Mútua Col·laboradora amb la Seguretat Social nº 3