En cas d’accident | Activamutua

Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Treballadors

A prop teu en el moment que més ho necessites.
Vetllem per la teva salut oferint-te una assistència sanitària
humana i propera.

Què cal fer en cas d’accident?

Accident de treball amb baixa

1
En primer lloc, cal comunicar l’accident a l’empresa i sol·licitar el volant d’assistència degudament ple, signat i segellat per part de l’empresa.
u416_line
2
Acudir al centre assistencial d’Activa Mútua i entregar el volant d’assistència en un termini màxim de 48 hores. El centre emet còpies del comunicat de baixa, una per a l’empresa i l’altra per al treballador.
u416_line

3
El treballador ha d’entregar a l’empresa el comunicat de baixa i els successius comunicats de confirmació en un termini màxim de 3 dies.
u416_line
4
El treballador és donat d’alta i ha d’entregar a l’empresa el comunicat d’alta en un termini màxim de 24 hores.


Accident de treball sense baixa

1
En primer lloc, cal comunicar l’accident a l’empresa i sol·licitar el volant d’assistència degudament ple, signat i segellat per part de l’empresa.
u416_line
2
Acudir al centre assistencial d’Activa Mútua i entregar el volant d’assistència. El centre emet còpies del comunicat de baixa, una per a l’empresa i l’altra per al treballador, en un termini màxim de 48 hores.
u416_line
3
El treballador és donat d’alta, torna al seu lloc de treball al següent dia i entrega el justificant d’assistència a l’empresa.


Sistema Delt@ / CoNTA

Delt@: Declaració Electrònica de Treballadors Accidentats

La presentació tant del comunicat d’accident de treball com de la relació d’accidents esdevinguts sense baixa mèdica, a més de la comunicació urgent d’accidents greus, molt greus o mortals, es realitza exclusivament per via telemàtica a través del sistema Delt@, habilitat pel Ministeri de Treball i Seguretat Social. www.delta.empleo.gob.es

A Catalunya, a més, es disposa del portal CoNTA.

És un requisit imprescindible per poder utilitzar el portal disposar de certificat digital.

Per obtenir el certificat cal seguir els següents passos:

  • Sol·licitar a través d’Internet el certificat classe 2 CA a la pàgina www.cert.fnmt.es.
  • Presentar-se personalment a l’AEAT amb la sol·licitud realitzada, on se’n tramitarà, mitjançant imprès oficial, el certificat.
  • En el termini de 24-48 hores, es procedirà a descarregar d’Internet el certificat definitiu a l’ordinador.

Posteriorment, ja podeu realitzar l’alta d’usuari a Delt@, a través de l’opció «Nou usuari».
Podeu obtenir més informació al web del sistema Delt@, per correu electrònic (delta@meyss.es) o per telèfon (902 887 765 / 917 887 090).