Què cal fer en cas d’accident?



Accident de treball sense baixa


Delt@: Declaració Electrònica de Treballadors Accidentats
La presentació tant del comunicat d’accident de treball com de la relació d’accidents esdevinguts sense baixa mèdica, a més de la comunicació urgent d’accidents greus, molt greus o mortals, es realitza exclusivament per via telemàtica a través del sistema Delt@, habilitat pel Ministeri de Treball i Seguretat Social. www.delta.empleo.gob.es
A Catalunya, a més, es disposa del portal CoNTA.
És un requisit imprescindible per poder utilitzar el portal disposar de certificat digital.
Per obtenir el certificat cal seguir els següents passos:
- Sol·licitar a través d’Internet el certificat classe 2 CA a la pàgina www.cert.fnmt.es.
- Presentar-se personalment a l’AEAT amb la sol·licitud realitzada, on se’n tramitarà, mitjançant imprès oficial, el certificat.
- En el termini de 24-48 hores, es procedirà a descarregar d’Internet el certificat definitiu a l’ordinador.
Posteriorment, ja podeu realitzar l’alta d’usuari a Delt@, a través de l’opció «Nou usuari».
Podeu obtenir més informació al web del sistema Delt@, per correu electrònic (delta@meyss.es) o per telèfon (902 887 765 / 917 887 090).