Utilització de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes per tal que podeu gaudir-ne plenament. Si continueu navegant esteu consentint l’acceptació d’aquestes galetes i l’acceptació de la nostra política de galetes, Cliqueu a l’enllaç per a més informació.

ACEPTAR la política de cookies

Cambiar idioma

Ir al contenido principal de la página

Bon estiu!

Bon estiu!
17 jun

Bon estiu!

Si les onades de calor ho permeten, desitgem a les nostres empreses mutualistes i treballadors protegits que puguin descansar, desconnectar i gaudir

El 21 de juny comença l’estiu fins al pròxim 22 de setembre.

Si no fos per l’escalfament global, les onades de calor i l’afectació que té aquest fenomen en la salut de les persones –preguem la màxima precaució amb aquestes inclemències- a l’estiu sempre se l’ha relacionat amb descans, tranquil·litat, vacances, viatges, passar més temps amb els sers estimats… Viure el present més que mai, oblidar l’estrès, desconnectar de problemes i rutines. Segons fonts de la Societat Espanyola per a l’Avanç de la Psicologia Clínica i de la Salut en el Segle XXI.

Però ull, cal saber fer-ho, que també diuen que és l’època de l’any en la qual més divorcis es gesten. Així que molta paciència, diàleg i comprensió. La calor canvia el caràcter, provoca insomni i aguditza l’estrès ja preexistent. Els nens necessiten activitats, no passar-se tot el dia a casa. Practicar exercicis de relaxació com a respiracions conscients, estiraments o meditació ajuda també bastant.

Els dies de festa ens permeten passar més temps a l’aire lliure i, per tant, beneficiar-nos de la vitamina D dels raigs del sol, molt beneficiosa per a absorbir millor el calci, principal component dels ossos. També per a moltes funcions cel·lulars en el cos. Té propietats antiinflamatòries, antioxidants i neuroprotectores, que contribueixen a enfortir el sistema immune, la funció muscular i l’activitat de les cèl·lules cerebrals, argumenten altres fonts de la Societat Espanyola de Metges Generals i de Família.

Assossec

Tenir més temps lliure, ens allibera de les obligacions diàries i afrontar crisi ansiós depressives.

L’alimentació millora, perquè aquesta època de l’any no convida a menjars copiosos i sí a ingerir més fruites i verdures. També, la citada època ens influeix a beure molta més aigua. La hidratació és summament beneficiosa per a l’organisme i acreix la sensació de benestar.

D’altra banda, que el temps “acompanyi”, estimula a passar menys hores apoltronat al sofà i davant la televisió, a caminar més i, per tant, prevenir obesitat, malalties cardíaques, hipertensió, diabetis… enfortir músculs i ossos, i predisposar a un estat d’ànim més optimista.

Estar més temps fora de casa ens relaciona més amb la gent. Segons les fonts consultades científiques, això disminueix el risc a patir demència o altres malalties mentals.