PROGRAMAS ESPECIFICOS – Les condicions psicosocials risc per a la salut: absentisme i sinistralitat en el sector educatiu

Datos generales
Lugar: Colegio Balmes
Domicilio: Pz. Figueres, 1
Localidad: Rubí
Teléfono: 934525050
Email: barcelona@activamutua.es
Fecha: 03/11/2018
Horario: 12h - 1,5 H.
Temario: No hi ha dubte que entre els factors estressants es troba també el tractar la diversitat a les aules. No hi ha dos alumnes iguals, cada una aprèn de manera diferent a la resta. És molt freqüent trobar-nos a l¿aula amb algun alumne amb un Trastorn de Dèficit a Atenció i Hiperactivitat (TDA/TDAH), una Dislèxia, Síndrome d¿aspergir, diferents capacitats, etc. És amb aquests alumnes i les situacions que generen en el seu conjunt, en les que el docent gasta més energia i el seu nivell d¿exigència i preparació són prioritaris, així com també es posen a proba les condicions laborals i organitzatives. Si volem que aquest desgast d¿energia es converteixi en un factor de superació i satisfacció per aconseguir tirar endavant aquests alumnes, hem de conèixer les característiques d¿aquestes patologies i aprendre a adaptar-nos a elles, com un factor més de les condicions de treball, ja que si no pot ser fàcil desesperar-se al no trobar la resposta que esperàvem i generar un esgotament psicofísic. Objectiu: Formar els docents en aquests aspectes, per a que puguin gestionar aquest tipus de situacions a les aules de la manera més correcte possible i evitar situacions d¿estrès i ansietat que afectin a la salut laboral. ¿ Els riscos Psicosocials en el sector educatiu ¿ Reduir l¿estrès, augmentar el control ¿ Què és el TDAH? ¿ Principals dificultats que ens trobem a l¿aula ¿ Estratègies: habilitats i coneixements per a gestionar-les ¿ Aprendre a identificar les necessitats dels alumnes amb TDAH ¿ Conèixer les novetats de la neurociència i la seva aplicació a l¿educació ¿ Models d¿autoritat